Kuidas võidelda kevadväsimuse ja päikesekahjustustega?

Palju on neid, kes kogevad kevadeti väsimust. Üks võimalik kevadväsimuse põhjus võib olla mikrotoitainete puudus organismis. Toitainete puuduse ning väsimuse vaheline seos on mõlemasuunaline. Väsinud inimestel on kalduvus toituda ebatervislikult ja kesiste toitumisharjumustega inimestel on suurem tõenäosus sattuda kevadväsimuse küüsi.

Vananedes tihipeale väheneb toitainete omastamine – need ei imendu nii hästi kui nooremas eas ning samas väheneb vajadus tarbitavate kalorite järele. Seega on oluline toituda maksimaalse efektiivsusega. Üks viis on valida suurema toitainete tihedusega sööke, näiteks supertoite. Sellised toidud annavad meie kehale rohkem mikrotoitaineid, võrreldes selleks vajalikku sisse söödavate kalorite hulka.

Toitumisharjumuste muutus toitaine tihedate söökide kasuks aitab leevendada mikrotoitainete puudust. Näiteks annab üks viil saia umbes 70 kalorit, kuid väga vähe vitamiine ja mineraale. Ühes täisteraleiva viilus on aga umbes sama palju kaloreid kui saias, kuid neli korda rohkem kaaliumi ja magneesiumi ning kolm korda rohkem tsinki. Paljud toitainerikkad toidud sisaldavad ka kiudaineid. Kiudained aitavad vältida kõhukinnisust ja tasakaalustavad veresuhkrutaset. Näiteks on täisteraleiva viilus kaks korda rohkem kiudaineid ja valku kui saias.

Supertoidud, mis aitavad jõuda rohkem

Mõningaid toiduaineid on põhjust esile tõsta nende suure toitainete tiheduse tõttu. Need niinimetatud supertoidud sisaldavad suurel määral olulisi toitaineid – vitamiine, mineraalaineid ja antioksüdante. Lisades supertoite oma igapäevasesse menüüsse, toetad tervislikke toitumisharjumusi. Be More valikus valikus on mitmeid erinevaid supertoite, mis toetavad tervist ja tõstavad energiataset.

Be Active toetab keha erinevate B-grupi vitamiinide, C-vitamiini, foolhappe, kaaliumi, fosfori ja rauaga. See aitab võidelda väsimusega, toetab närvisüsteemi ja on abiks tempoka elustiili korral.

Be Beautiful toetab keha A-, E-, C-, B6-vitamiini, vase, mangaani ja tiamiiniga. See on hea segu, mida kasutada ilu toetamiseks – juuste, küünte ja naha seisukord paraneb.

Be Fit toetab keha erinevate B-grupi vitamiinide, kaaliumi, magneesiumi, fosforiidi, raua ja tsingiga. See valgurohke segu aitab paremini taastuda treeningutest, vähendada väsimust ja toetada normaalset valgusünteesi kehas.

Be Smart sisaldab C-vitamiini, kaaliumi, rauda ja mangaani, mis aitavad kaasa immuunsüsteemi tugevdamisele ja mõttetöö ergastamisele.

Detox supertoidusegu toetab keha A-vitamiini, erinevate B-rühma vitamiinide, raua, tsingi, vase ja mangaaniga. See sobib hästi loomuliku kehapuhastuse ja ainevahetuse toetamiseks ning kaalulangetamiseks.

Be Healthy sisaldab rauda, C-vitamiini, E-vitamiini, mangaani, tsinki ja vaske, mis teeb sellest hea segu immuunsüsteemi toetamiseks ja väsimuse vähendamiseks (sellele aitab kaasa kõrge C-vitamiini sisaldus). 1 spl Be Healthy segu katab juba päevase C-vitamiini normi.

Kõige uuem ja suurima valgusisaldusega Be Sporty aitab kaasa lihaste kasvule ja treeningust taastumisele tänu oma suure proteiini, kaaliumi, C- ja K-vitamiini olemasolu tõttu.

supertoidusegu

Supertoitude roll ilusa naha ja päikese puhul

Kevade algusega lähevad ka päevad pikemaks, mis annab võimaluse viibida rohkem päikese käes. Suve lähenedes muutub päike ka intensiivsemaks, mis paneb mõtlema sellele, kuidas kaitsta oma nahka kahjulike UV-kiirte eest – ka Eesti kliimas.

Erinevaid taimi on kasutatud ravimite ja kosmeetika tootmises juba sajandeid. On hästi teada, et taimedest on kasu erinevate nahaprobleemide korral. Kuna ultraviolettkiirgus (UV) võib põhjustada päikesepõletusi, kortsude teket, põletikke ja enneaegset vananemist, on vaja kaitsta nahka UV-kiirguse negatiivsete mõjude eest. Ravimtaimede kasulikkus põhineb peamiselt nende antioksüdantses toimes. Antioksüdandid nagu vitamiinid (C-vitamiin, E-vitamiin), flavonoidid ja fenoolhapped on olulised võitluses vabade radikaalide vastu.

Antioksüdant E-vitamiin kaitseb rakumembraane päikese põhjustatud kahjustuste eest. Näiteks leidub rohkelt E-vitamiini Be More toorkakao tuumades ja toorkakao pulbris, mis annab mõnusa šokolaadise meki smuutile, pudrule või jogurtile lisades.

toorkakao tuumad

C-vitamiin on keha tähtsaim antioksüdant, mis toetab nahka mitmel viisil. C-vitamiin toetab ka kollageeni sünteesi kehas ja kaitseb päikesekahjustuste eest. Sel on nahale kasulikud põletikuvastased omadused. Toitudes mitmekesiselt kuid nahka toetavalt, aitad kaasa ka juba tekkinud nahakahjustuste paranemisele, kollageeni tootmisele ja kortsude vähendamisele. Näiteks katab 1 spl Be Healthy või 2 spl Be Active supertoidusegu Sinu päevase C-vitamiini vajaduse kerglusega!

Autor: Toitumisnõustaja Riin Reimer
Kasutatud allikad:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3263051/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2582825/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4377893/
https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/add-more-nutrient-dense-foods-to-your-diet
https://www.health.harvard.edu/blog/10-superfoods-to-boost-a-healthy-diet-2018082914463

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.