Kuidas tuleks toituda, et kaitsta nahka päikese eest?

Eesti ei paista silma oma päikeserohke suve poolest, küll aga hüppab sisse päevi või isegi pikemaid perioode, kus kõrvetav kuumus ennast ilmutab ning iga eestlane suuna õue võtab. Olgu selleks rannavõrkpall, päevitamine või lihtsalt ilusa ilmaga jalutamine, on päike paratamatult ka meie oludes äärmiselt tugev – nahk seevastu aga väga õrn. 

Nii poodidest kui apteekidest leiab suurel hulgal erinevaid tooteid, mis aitavad nahka kaitsta tugeva päikesekiirguse ning kuumuse eest. Küll aga algab terve nahk just seestpoolt ning suure töö selle kaitsmiseks saame ära teha ka toitumise abil.

Söö palju erinevaid vitamiine

C-vitamiin on põhiline imuunsüsteemi tugevdaja, kuid lisaks sellele toetab see ka naha loomulikku kaitset UV-kiirguse vastu ja toetab rakkude paranemist. Seda leiad mitmetest meie segudest – näiteks Be Healthy, Be Active, Be Beautiful.

E-vitamiin omakorda aitab parandada juba tekkinud UV-kahjustusi ning selle vaegus võib põhjustada naha pigmentatsiooni probleeme ja kuivust. Seega selle vitamiini tarbimine võib ennetada ka pigmendilaikude teket. E-vitamiini on toidust mõnevõrra raskem leida, kuid meilt saada võtta Acai pulbrit, kus seda rohkelt leidub.

A-vitamiin suurendab naha kaitset valgusest tingitud negatiivsete mõjude suhtes, ehk aitab ka päikesest tingitud nahakahjustusi ennetada. Seda võid leida meie Detox segust. 

Tarbi regulaarselt kollageeni

Päikesest kahjustunud nahas tekib suur kollageeni kadu. On leitud, et päikesese kahjustustest tingitud kollageeni kadu nahas on ligi 20%, sest päiksega kokkupuutel hakkab kollageen meie nahas lagunema. C-vitamiin toetab kudedes toimuvat kollageeni sünteesi, ehk kõik meie kehas on omavahel seotud. Meie Collagen Edition segudes on väga suur kollageenisisaldus ning lisaks ka palju C-vitamiini, et saada maksimaalselt kasu.

Täienda keha seleeni varusid

Seleen säilitab kudede elastsuse ja aeglustab oksüdeerumisega seotud kudede jäikust. Loomkatsetes leiti, et seleeni tarbimine toidulisandina või nahale kantava kreemina, andis kaitse nii igapäevase kui ka liigse UV-kahjustuse eest. Seleeni allikateks on teraviljad, mereannid, küüslauk ja munad.

Kust seda kõike leida?

Kõige aluseks on mitmekülgne toitumine – taldrikul peaksid olema esindatud nii teraviljad, valguallikad näiteks liha või muna näol ning loomulikult värvilisi juurvilju. Mida värvilisem ja mitmekesisem on taldrik, seda rohkem vajalikke aineid sealt saame.

Paratamatult on elutempo kiire ning enamus inimesi ei jõua jälgida enda toitumist igapäevaselt. Me võime endale kinnitada, et üritame enda toitumist jälgida, kuid reaalsuses suur osa inimest seda tegelikult teha ei jõua. Veelgi enam, suurem osa meist pole toitumist nii spetsiifiliselt õppinud – seetõttu ongi supertoidusegud ideaalne variant, kus ühte pakki on kokku pandud väga palju erinevaid kasulikke aineid. Kindlasti ei peaks me tegema järeleandmisi asjades, mis puudutavad meie tervist. Ning kuigi päike on väline faktor, siis saame me enda kaitseks palju ära teha just mitmekülgselt toitudes.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.