Kookos

Kookospähkel on kookospalmi (Cocos nucifera) vili või seeme, mis koosneb kreemjast kihist ja valgest viljalihast, mille keskel on kookosvesi. Koospähkli sisu on täis kiudaineid, vitamiine ja mineraalaineid. Võimalusi, mida sellest teha, on palju – kookosõli, kookosjahu, kookosvesi, -piim ning kookoslaastud. Samuti leiab kookos laialdast kasutust kosmeetikavaldkonnas.

Kookospalm (Cocos nucifera)

Kookoses on palju rasvu, mida kutsutakse keskmise ahelaga triglütseriidideks, mis käituvad erinevalt kui enamik teisi rasvu – nad suurendavad rasva põletamist ja annavad kehale ja ajule kiiret energiat. Need rasvad tõstavad ka veres hea HDL-kolesterooli taset, mida on seotud südamehaiguste riski vähenemisega.

Kookospähklist valmistatud erinevad tooted.

Veel paar kookose kasulikku omadust: toetavad immuunsüsteemi, sest on viiruse vastase ja antibakteriaalse toimega ning lisaks parandavad seedimist. Kookospähkli kasutamine toetab kilpnäärme normaalset talitlust ja aitab kaitsta neeru- ja põiehaiguste eest.

 

Kuhu lisada

• Lisa kookoslaaste müslile, pudrule, isetehtud pähklivõile.

• Raputa neid puuviljasalatile, jogurtile, smuutile, pannkookidele.

• Tee põnevat teesegu – lisa teekannu sõela musta või rohelist teed ja paar kookoslaastu, vala peale kuuma vett ja oota paar minutit – tulemuseks on mõnus kookose mekk. Sama asja saab teha kakao ja kohviga.

• Kookosjahu võid kasutada küpsetamiseks, paneerimiseks jne.

Kasuta kookoslaaste magustoitude, smuutikausside ja pudrude peal.

 

Viited:

https://www.healthline.com/nutrition/top-10-evidence-based-health-benefits-of-coconut-oil

https://wholelifestylenutrition.com/health/sweetnsalty-coconut-chips-and-the-health-benefits-of-coconut/

https://sunwarrior.com/blogs/health-hub/the-healing-wonders-of-coconuts

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.