Suhkrusõltuvusest vabaks

Loomuuringutes on leitud suhkru sõltuvust tekitavat mõju. On avastatud, et lisatud suhkur toidus, tekitab narkootikumide tarvitamisega sarnaseid ilminguid. Teadlased on tõestanud, et suhkru liigne tarvitamine mõjutab nii loomade kui inimeste ajukeemiat, käitumist ja sõltuvusilminguid väga sarnaselt teiste narkootiliste ainetega.

Meie soolestikus elavad triljonid bakterid. Osa soolestikus elavates bakteritest on meile kasulikud, osa on neutraalsed ja osa on kahjulikud. Kahjulikud bakterid võivad esile kutsuda haigestumisi, ebameeldivaid sümptomeid ja isegi suhkrusõltuvust.

Iga kord kui sa sööd, toidad sa oma soolestikus elavaid baktereid. Halbadele bakteritele meeldib kui sa liialdad suhkruga, rasvase toiduga ja tarbid liiga vähe kiudainete rikast toitu. Ühekülgne toitumine vähendab soolestiku bakterite mitmekesisust. Kui suhkrut armastavad bakterid hakkavad sinu soolestikus vohama, suureneb ka sinu himu maiustuste järele.

Kuna suhkrut armastavad bakterid soovivad paljuneda, suurendavad nad ka sinu magusasõltuvust, et endid toita. Sinu maitse retseptorid muutuvad. Sulle hakkavad maitsema üha magusamad toidud. Peale magusate toitude söömist, vallandub serotoniin ehk õnnehormoon, mis tekitab ajutise heaolutunde. Söögiisu reguleerivate hormoonide tasakaal häirub ja tekib söögiisu, isegi kui kõht on täis. Ülesöömist soodustab ka närvisüsteemi stimulatsioon, mida halvad bakterid tekitavad.

Jättes suhkru oma toidust välja, väheneb ka meie magusa vajadus. Lisaks on vaja asendada suhkrurikkad toidud toitainete rikaste toitude vastu. Eelistada tuleks kiudainete rikkaid köögivilju, puuvilju, pähkleid ja seemneid. Selliselt toitudes toidame me häid baktereid ja jätame halvad bakterid nälga. Halbade bakterite osakaal väheneb ja magusa himu kaob.

Süües süsivesikuid, lagundatakse need glükoosi molekuliseks, mis imenduvad vereringesse. Kui vere glükoosi sisaldus suureneb, kasvab ka pankreases toimuv insuliini tootlikus. Insuliin aitab glükoosil rakkudesse jõuda. Üleliigne glükoos aga muudetakse rasvaks ja salvestatakse meie rasvkoes. Sama protsess toimub nii lauasuhkru kui köögiviljade puhul.

Kui võimsalt ja kiirelt eelmainitud protsess toimub, sõltub toidus oleva glükoosi jõudmisest verre. Kõik süsivesikud ei mõjuta veresuhkru taset ühtemoodi. Osa süsivesikuid mõjutavad veresuhkru taset vähem kui teised. Kui veresuhkru tase tõuseb väga kiirelt, siis ta ka langeb ruttu. Selline veresuhkru tõus ja  langus tõstab magusa himu. Kuigi kõik süsivesikud on meie kehale glükoosi allikaks, on nende mõju veresuhkrule erinev.

Kuidas vabaneda suhkrusõltuvusest?

1) Tarbi rohkem hapendatud ja probiootilisi toite.

Hapendatud ja probiootikume sisaldavad toidud on näiteks keefir, jogurt ja hapukapsas. Suhkrusõltuvust aitab vähendada ka õunaäädika tarbimine. Õunaäädikat võib lisada salatitesse, sidrunivette või tavalisse joogivette.

2) Tarbi rohkem kiudainete rikkaid toite.

Kiudained aitavad kaasa täiskõhu tunde tekkimisele. Lisaks aeglustavad kiudained veresuhkru taseme tõusu. Kiudained on toiduks soolestikus elavatele headele bakteritele. Kiudainete rikkad toidud on köögiviljad, pähklid, seemned. Kasulikud on Be More chia seemned.

3) Tarbi rohkem kasulikke rasvu.

Tervislikud rasvad aeglustavad süsivesikute seedimist, mis aitab hoida veresuhkru taseme stabiilsena. Tervislikud rasvad on näiteks Be More kookospähkli toodetes, Be More chia seemnetes, pähklites, avokaados, Be More kanepiseemnetes, linaseemnetes jne.

4) Tarbi koos süsivesikutega ka valku.

Valgud aeglustavad süsivesikute seedumist, mis aitab hoida veresuhkru taseme tasakaalus. Taimsed valgu allikad on näiteks Be More chia seemned, Be More kanepiseemned, Be More kinoa, pähklid, oad, läätsed ja Be More taimsed valgu pulbrid.

Be More pakub palju suurepäraseid tooteid, et aidata seljatada suhkrusõltuvust.

Be More chia seemned on tuntud oma kõrge omega-3 rasvhapete ja suure mineraalide sisalduse tõttu. Chia seemned on ka head kiudainete ja taimse valgu allikad.

Be More kookoslaastud on heade rasvade allikaks, sisaldades palju kiudaineid ja tasakaalustades veresuhkru taset.

Be More kinoa sisaldab kõiki kaheksat asendamatud aminohapet, olles veganitele oluliseks valgu allikaks.

Be More kanepiseemned sisaldavad omega-3 ja omega-6 rasvhappeid. Kanepiseemned on ideaalsed valgu allikad, sisaldades kaheksat asendamatut aminohapet. Lisaks leidub kanepiseemnetes järgmisi vitamiine: A, B, C, D ja  E. Kanepiseemned sisaldavad järgmisi mineraale: Mg K, Fe, Zn, Ca.

Be More kanepivalgu pulber sisaldab kaheksat asendamatud aminohapet ja häid rasvhappeid.

Be More riisvalgu pulber on hea valgu ja raua allikas.

Be More toorkakao pulber on kiudainete rikas. Toorkakaos leidub magneesiumi, rauda ja mangaani.

Need on vaid üksikud kasulikud supertoidud, mida Be More pakub, et võita suhkrusõltuvus.

Artikli koostas toitumisnõustaja Riin Reimer.

 

Kasutatud kirjandus:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28835408

https://draxe.com/low-glycemic-diet/

https://draxe.com/sugar-addiction/

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.