Spirulina

Spirulina on sinakas-roheline vetikas, mis kasvab lähistroopilistes kliimas ookeanides ja soolastes järvedes. Juba iidsed asteegid kasutasid seda, kuid see muutus taas populaarseks, kui NASA tahtis seda kosmoses astronaudide jaoks kasvatada. Maitselt on spirulina kergelt soolakas, merevetika mekiga. Tänu oma kõrgele toiteväärtusele ja kasulikkusele tervisele saab seda nimetada võimsaks supertoiduks. Spirulina vetikast tehakse enamasti kas tablette või pulbrit, mida saab näiteks jookidesse lisada.

Spirulina kasvamas ookeanis.

Seda vetikat soovitatakse tarvitada mitmete vaimsete häirete raviks nagu näiteks ärevus, stress, depressioon, aga ka ainevahetus- ja südameprobleemide puhul. Ka kaalulangusele, diabeedile ja kõrgele kolesteroolitasemele võib spirulina abi olla. See sisaldab palju toitaineid: proteiini, vitamiin B1,B2,B3, B12, rauda, magneesiumi, mangaani ja vaske. Spirulinas on vähe rasva, kuid sisaldab omega-6 ning omega-3 rasvhappeid ning palju kvaliteetset valku.

Spirulina smuuti.

Kasulikkus tervisele

Spirulinat võib nimetada suurepäraseks antioksüdandiks, mis kaitseb oksüdatiivse stressi eest. Antioksüdandid on ained, mis pidurdavad ja reguleerivad vabade radikaalide teket. Terves organismis valitseb antioksüdantide ja vabade radikaalide vahel tasakaal, viimased muutuvad organismile ohtlikuks kui tasakaal on rikutud. Uuringud on näidanud, et spirulina vähendab südamehaiguste riski, kuna see võib alandada “halva” LDL-kolesterooli taset, tõstes samal ajal “hea” HDL-kolesterooli näitajat. Mõned tõendid näitavad, et see imevetikas aitab isegi ennetada vähki. Kõrge vererõhk põhjustab haigusi nagu südameinfarkt või insult – spirulina aitab hoida ka vereõhku kontrolli all.

Spirulina smuuti.

Kasutamine

Nagu eelpool mainitud, siis kaks kõige levinumat spirulina kasutamise vormi on kas pulbri või kapslitena. See on koostisosana ka mõnedes valgu- ja supertoidusegudes nagu näiteks Be More Detox pulbris, lisaks on meie e-poes saadaval eraldiseisvalt ka spirulina pulber.

• Sega väike lusikatäis spirulina pulbrit klaasi vee või mahlaga.

• Sobib lisamiseks smuutidesse, toorbatoonidesse, pudingutesse, jogurtisse, magustoitudesse.

• Pulbrist saab teha maitsva latte segades selle taimse piimaga nagu näiteks mandli oma – lisaks suurenenud toiteväärtusele annab see kirka rohelise värvuse.

Be More spirulina pulber.

 

Viited:

https://www.healthline.com/nutrition/10-proven-benefits-of-spirulina

https://www.livescience.com/48853-spirulina-supplement-facts.html

https://www.bonappetit.com/test-kitchen/ingredients/article/spirulina

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.