Smuuti ABC

Smuuti valmistamine ei ole raketiteadus, vastupidi – see on imelihtne! Küll aga on kasulik teada, mida Sa sinna sisse paned ja miks just need koostisosad on head. Täisväärtuslik smuuti on kiirestivalmiv ja maitsev vahepala või lausa toidukord, mis pakatab täisväärtuslikest vitamiinidest ja kiudainetest.

Kuidas aga smuutid üldse alguse said?

Püreestatud puuvilja jooki hakati valmistama 1920-ndate alguses. Noormees Julius Freed tegi esimesi smuuti katsetusi, et leida sobivat jooki, mis ei ärritaks tema tundlikku kõhtu. Juliusele meeldis juua värskelt pressitud apelsinimahla, aga see oli tema kõhu jaoks liiga happeline. Ta hakkas apelsinimahlale lisama erinevaid koostisosi, mis tegid joogi mahedamaks. Juliuse sõpradele meeldisid noormehe katsetused ja nad hakkasid neid jooke kutsuma „Juliuse apelsinideks“.

1970-ndatel hakkas smuutidega katsetama Steven Kuhnau, kes oli laktoositalumatu teismeline. Tema sõpradele meeldis juua piimakokteile. Steven proovis leiutada jooki, mida ta saaks sõprade seltsis juua ilma kõhuhädade all kannatamata. Ta valmistas jooke värsketest puuviljadest, jääst ja mahlast. Stevenit tabas üllatus, kui ta pani tähele, et lisaks heale maitsele, olid uuel joogil ka tervist parandavad omadused. Poisi allergianähud vähenesid ja veresuhkru tase paranes.

Kuidas valmistada täisväärtuslikku smuutit?

1. Lisa puu- või köögiviljad

Puu- ja köögiviljad sisaldavad palju kasulikke vitamiine, mineraalaineid ja kiudaineid, mis aitavad toetada Sinu tervist ja ilu.

Mida siis lisada? Näiteks spinatit, hurmaad, rukolat, apelsini, õunu, erinevaid marju (maasikad, kirsid, tikrid, sõstrad), avokaadot, banaani.

2. Lisa vedelik

Vedelikku lisa tunde järgi, sõltuvalt sellest, kas soovid vedelamat või paksemat smuutit. Esialgu aga lisa pigem vähem, pärast blenderdamist saad alati juurde lisada. Kasuta näiteks tavalist vett, piima, naturaalset magustamata mahla, kookosvett või roheliste smuutide puhul jahtunud rohelist teed.

3. Paksenda

Sõltuvalt koostisosast aitab smuuti paksendamine tõsta selle toitainelist väärtust valkude ja kiudainete näol, mis omakorda aitab kõhtu kauem täis hoida. Paksenda smuutit kodujuustu või maitsestamata jogurtiga, et tõsta valgusisaldust. Tekstuuri või kiudainete lisamiseks võid panna näiteks jääd, chia seemneid või kaerahelbeid.

4. Maitsesta

Lisa oma smuutile värskust mündi või basiilikuga, soojust kaneeliga, magusust vanilje, mee või datlitega.

5. Rikasta supertoiduseguga

Lisades smuutisse Be More supertoite, tõstad oluliselt oma toidukorra väärtust kasulikke valkude, rasvade, kiudainete ja vitamiinide näol – Sinu tervis saab sellest ainult kasu. Treeningjärgsesse smuutisse sobib imehästi Be Fit, mis aitab kaasa lihaste taastumisele kõrge väärtusega taimse valgu abil. Rohelise smuuti jaoks võib lisada Detox supertoidusegu, mis sisaldab 7 erinevat supertoitu ning toetab kehapuhastuse protsesse. Be Active supertoidusegu on loodud liikuvale ja aktiivsele inimesele – selles leidub lausa 5 erinevat supertoitu, mis aitavad Sul olla rohkem. Oma ilu toetamiseks võid lisada Be Beautiful supertoidusegu, mis toetab naha, küünte ning juuste kaunist välimust ja tervist. Be Healthy garanteerib Sinu päevase C-vitamiini vajaduse ja selle läbi aitab ennetada haigusi muutlikus Eesti kliimas.

 

Autor: toitumisnõustaja Riin Reimer

Kasutatud allikad:

https://www.nbcnews.com/better/pop-culture/how-build-better-smoothie-according-nutritionist-ncna874006

https://www.healthysmoothiehq.com/smoothies-history-what-every-smoothie-maker-should-know

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.