Mis toidab sinu ilu?

Nahk on meie keha kõige suurem detoksifikatsiooni organ. Põletik, toidutalumatused, stress, seedevaevused, vähene uni, vedeliku puudus ja hormonaalsed häired on seotud naha probleemidega. Osa nahal ilmnevatest probleemidest on akne, kuivus, ekseemid ja kahvatus. Ilusa ja tervisest pakatava naha jaoks on vaja palju erinevaid toitaineid. Toites oma keha seespidiselt, näeme häid tulemusi ka välispidiselt. Parim, mis sa oma ilu heaks teha saad, on toita oma keha seespidiselt raku tasandil. Sellest artiklis saad teada, millised on  parimad ilu toetavad supertoidud.

Be More spirulina pulber

Spirulina on vetikaline, milles leidub taimset valku, klorofülli, vitamiine ja mineraale. Spirulina on väga hea tervise toode, olles suurepäraseks toitainete allikaks ka küüntele ja nahale. Selles vetikalises leidub aminohapet glütsiin, mis on kollageeni tootmise üks põhi komponente. Kollageen on inimkehas enim levinum valk, mida leidub luudes, lihastes, nahas ja kõõlustes. Spirulinas leiduv jood toetab kilpnäärme tööd.

Be More maca pulber

Maca on Peruus kasvav adaptogeensete omadustega juurvili. Maca juure pulber on hea fütotoitainete, valgu, kiudainete, vitamiinide ja mineraalide allikas. Eriti leidub maca juure pulbris C vitamiini, vaske ja rauda. Maca sisaldab 20 erinevat aminohapet, sisaldades kõiki asendamatuid aminohappeid. See teeb maca juure pulbrist väärtusliku supertoidu veganitele.

Be More chia seemned

Kui sa ei ole veel avastanud chia seemnete nahka särama panevat efekti, siis on viimane aeg lisada see supertoit oma ilu toetavasse menüüsse. Chia seemned on suurepärased omega-3 rasvhapete allikad, mis vähendavad põletikke ja kaitsevad päikesekahjustuste eest. Chia seemned on ka head valgu ja kaltsiumi allikad. Lisaks sisaldavad need seemed tsinki, mis aitab vähendada aknet. Chias leiduvad kiudained soodustavad seedeprotsesse, vähendavad puhitust ja tekitavad täiskõhu tunde.

Be More goji marjad

Goji marjades leidub suurel hulgal beeta karoteeni, mis toetab naha tervist ja toimib isegi nahavähi vastaselt. Goji marjade söömine suurendab vastupanuvõimet päikese kahjustusest tekkinud vabade radikaalide vastu. On tõestatud, et goji marjade tarvitamine tõstab naha kaitsevõimet, päikesest tingitud kahjustustele vastuvõtlikel inimestel.

Be More kanepiseemned

Kanepiseemned on head valgu allikad, et toetada tervet nahka, küüsi ja juukseid. Kanepiseemnetes leidub omega rasvhappeid, mis toimivad põletiku vastaselt, nahka toetavalt ja ekseeme vähendavalt. Lisaks leidub kanepiseemnetes kiudaineid, rauda ja tsinki, mis muudavad sind veelgi ilusamaks.

Be More kinoa

Otsid täiuslikku taimset valgu allikat? Siin see on – kinoa. Kinoas leiduvad kõik asendamatud aminohapped, mis on ehitusmaterjaliks tugevale, tervele ja ilusale nahale, küüntele ja juustele. Kinoa ei ole teravili, vaid gluteenivaba seeme. Lisaks oma suurepärasele valgu sisaldusele, leidub kinoas veel väga palju ilu toetavaid mineraalaineid näiteks: raud, tsink, magneesium, mangaan ja fosfor. See teeb kinoast ühe parima naha tervist ja ilu toetava toiduaine. Kinoa on heaks valikuks ka neile, kes soovivad kaalu langetada, kuna see täidab kõhtu ja on madala glükeemilise koormusega. Kinoas olevad kiudained on toiduks soolestikus elavatele headele bakteritele. Kinoa on ilu toit, mida tasub oma menüüsse lisada.

Be More toorkakao pulber

Ühes uuringus selgus, et peale 6-12 nädalast igapäevast kvaliteetse toorkakao tarbimist, saavutati paksem ja niisutatum nahk. Uuringus osalenute nahk oli pehmem, neil tekkis vähem päikesest tingitud naha kahjustusi ja naha verevarustus muutus paremaks.

Teises uuringus leiti, et süües 20 grammi kõrge antioksüdantide sisaldusega šokolaadi päevas, tõuseb naha vastupanu UV kiirgusele kahe kordselt, võrreldes madala antioksüdantide sisaldusega šokolaadi söönutega.

Mitmed uuringud on jõudnud sarnaste tulemusteni, mis toetavad kakao head mõju nahale ja isegi kortsude vähenemist.

Vesi

70 protsenti meie keha massist moodustab vesi. Sama protsent vett leidub ka meie nahas. Vee puudus vallandab stressihormoone, mis soodustab põletikke. Vesi on oluline komponent meie keha funktsioonides. Vett on vaja metabolismi protsessides, toitainete imendumisel, detoksifikatsioonis, vereringes ja termoregulatsioonis.

Kokkuvõtteks võib öelda, et parimad ilu toetavad toiduained on täis vitamiine, mineraale ja antioksüdante. Kõik need komponendid toimivad koos, toetades meie ilu seest väljapoole.

Koostas toitumisnõustaja Riin Reimer

 

Kasutatud kirjandus:

https://nutritionstripped.com/beauty-foods-101/

https://www.consciouslifestylemag.com/22-best-foods-for-healthy-skin/

https://www.healthline.com/nutrition/12-foods-for-healthy-skin#section10

https://draxe.com/best-collagen-rich-foods/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/262881.php

https://draxe.com/top-5-maca-root-benefits-and-nutrition/

https://draxe.com/goji-berry-benefits/

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.