Mis on detoksifikatsioon?

Keha puhastamine ehk detoksifikatsioon kujutab endast kehasse sattunud toksiinide neutraliseerimist ja väljutamist ning ebavajalike kehasiseste molekulide eemaldamist (ainevahetuse ebasoovitavad kõrvalproduktid, liigsed närvivahendusained, hormoonid). Tegemist on nii olulise protsessiga, et organism kulutab sellele muude mehhanismidega võrreldes kõige rohkem energiat. Kaasatud on kõik organsüsteemid, kuid 95% vastutavad selle eest maksaensüümid.

Kuigi kehas on olemas puhastusmehhanismid, siis elame toksiiniderohkes keskkonnas (suitsetamine, autode heitgaasid, tööstuste heitgaasid) ning tarbime liialt alkoholi, kohvi, rafineeritud suhkrut, töödeldud toite ning mittemahedalt kasvatatud toiduaineid (põllumajandusmürgid, loomsetes saadustes ravimite jäägid). Väidetavalt tarbime elu jooksul ära keskmiselt 60 tonni toitu, millega satub meie organismi ka pestitsiidi- ja ravimijääke, mitmesuguseid toidu lisaaineid, toidunõudest eraldunud materjaliosakesi ning toitudes küpsetamise käigus tekkivaid kahjulikke ühendeid. Seetõttu on tarvis ka keha puhastamisprotsesse toetada.

Kuidas puhastumist toetada?

  • Suurenda taimse toidu osakaalu, see kergendab seedimisprotsesse
  • Suurenda köögi- ja puuviljade osakaalu, nendes olevad kiudained seovad soolestikus toksiine ning väljutavad need organismist
  • Joo vett, see aitab neerudel kehast toksiine väljutada
  • Tarbi smuutisid Detox supertoidupulbriga, smuutid on tervislikud ja maitsvad vitamiinipommid, milles on palju vajalikke kiudaineid ning detox supertoidupulber lisab smuutisse ekstra koguse toitaineid ning puhastumist soodustavaid ühendeid

Tegelikult võib öelda, et tervislik puhastumine ongi tervislik toitumine. Sel viisil peaks toituma terve elu, mitte ainult kuu aega kevadeti või paar korda aastas. Tervisliku toitumisega tagame organismi tõhusa isepuhastumise, parema tervise ja hea enesetunde, ning seda kõike maitsva toidu foonil ning üldsegi mitte nälgides. Oluline on suurendada taimse toidu osakaalu ja vähendada loomsete toiduainete tarbimist.

Kuidas tervislikke valikuid teha?

  • Vähenda suhkru ja valgest jahust toodete tarbimist
  • Suurenda taimse ja vähenda loomse toidu osakaalu, tihti liialdatakse loomsete rasvadega, menüüs puuduvad taimeõlid ja kala
  • Tarbi kala vähemalt 3 korda nädalas
  • Suurenda taimeõlide, pähklite ja seemnete tarbimist
  • Suurenda köögi- ja puuviljade osakaalu menüüs
  • Tarbi iga päev maitseürte, hapendatud toiduaineid ning rohelist lehtvilja

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.