Kuidas ohutult paastuda?

Intervall paastumine on viimase aja tõusev trend. Kuigi see võib olla väga kasulik, tuleks igat paastu teha läbimõeldult ja teadlikult. Selles artiklis saad lugeda intervall paastumise kohta lähemalt.

Mõned näited, kuidas intervall paastumist võib läbi viia:

16/8 meetod

Selle meetodi puhul kestab ööpäevas läbi viidava paastu periood: meeste puhul 16 tundi ja naiste puhul 14-15 tundi. Igapäevane söömist hõlmav vahemik jääb 8-10 tunnise „söömis akna“ sisse. Sellesse aega mahub 2-3 ja rohkem söögikorda.

Söö-Nälgi-Söö meetod

Selle meetodi puhul on nädalas üks kuni kaks 24-tunnist paastu perioodi.

Vahelduva paastu meetod

Selle meetodi puhul toimub paast üle päeva. Selle meetodi puhul on paastu päeval lubatud süüa mõnisada kalorit või on söömine täielikult välistatud.

Kliinilised uuringud on näidanud, et intervall paastumisel on järgnevad tervist turgutavad mõjud:

  • Tõstab energia taset
  • Parandab mälu ja muudab mõttetöö selgemaks
  • Suurendab insuliini tundlikust, vähendades diabeeti haigestumise riski
  • Parandab südame tervist

Paastumise mõju naiste hormoonidele

Intervall paastumine võib kahjustada naiste hormonaalset tasakaalu. Naiste organism on nälja signaalide suhtes väga tundlik. Näljatunde tekkides, suureneb isu tekitavate hormoonide tootmine. Kui naine tunneb piiratud toitumise juures rahuldamatut nälga, on tegu just isu tekitavate hormoonide taseme tõusuga. See on naistesse sisse kodeeritud mehhanism, mis kaitseb loodet alatoitumise eest naise raseduse ajal.

Nälja signaale vältides, kasvab rahuldamatu nälja tunne veelgi. See võib viia ülesöömiseni. Kui peale sellist olukorda uuesti näljutada, tekib uuesti oht üle süüa. Selline käitumine viib hormonaalse tasakaalutuseni, võides isegi peatada ovulatsiooni.

Intervall paastu on uuritud ka loomkatsetega rottidel. Peale kahe nädalast intervall paastu lõppes emasloomade menstrueerimine ja nende munasarjad olid kärbunud. Võrreldes isasloomadega esines emastel rottidel ka rohkem unetust. Isasloomade testosterooni tootmine vähenes. Kahjuks on intervall paastu alaseid inimuuringuid liiga vähe. Eriti, mis puudutab mõju eri sugupooltele. Siiski leidub loomkatseid, kus on leitud, et pikaajaline intervall paastumine mõjub halvasti naiste hormonaalsele tasakaalule. Paast mõjub halvasti põhjustades viljatust ja söömis häireid nagu buliimia, anoreksia ja üle söömine.

Paastumise nõuanded naistele

  • Ära paastu iga päev. Pea paastu vaid mõned päevad nädalas. See on kehasõbralikum viis paastuda. Paastu 2-3 päeval nädalas. Ära paastu mitmel järjestikusel päeval. Paastu üle päeva või üle kahe päeva.
  • Paastu päevadel tee kerget trenni näiteks joogat.
  • Paastu korraga 12-16 tundi.
  • Jäta paast vahele, kui sul on kõrge intensiivsusega trenni päev.
  • Joo piisavalt vett.
  • Kui sa oled harjutanud kehasõbraliku paastuga, võid kahe nädala pärast lisada veel ühe paastu päeva.

Tervisliku toitumise tähtsus

Kõik keha detoksifikatsiooniks vajalikud elemendid tulevad toidust. Detoksi kohta käivaid müüte on mitmeid. Näiteks usutakse, et vajalik on enese näljutamine ja seda on vaja teha paar korda aastas. Teadus aga tõestab, et detoksi protsesside toimumiseks kehas on vaja süüa tervislikult. Detoksi protsessid toimuvad meie organismis pidevalt, iga päev.

Saades toidust kätte kõik vajalikud toitained, toetad oma tervist. Ilma toitaineteta keha efektiivne funktsioneerimine on takistatud. Tervislikult toitudes toetad sa oma immuunsüsteemi, toidad lihaseid, hoiad südame tervist ja toetad kõiki kehas toimuvaid funktsioone.

Tervislike valikuid tehes, on võimalik kõik vajalikud toitained söögiga kätte saada. Siiski võib tekkida vajadus toidulisandite järele, et toetada oma keha kõigi vajalike toitainetega. Näiteks tekib vajadus toidulisandite järele, kui sa oled piiraval dieedil, milleks on ka intervall paastumine. Be More supertoidud on loodud, et laadida oma keha kõige vajalikuga.

Autor: toitumisnõustaja Riin Reimer
Kasutatud allikad:

https://draxe.com/intermittent-fasting-women/

https://www.refinery29.com/en-us/how-detox-works

https://draxe.com/essential-nutrients/

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.