Aju lemmiktoidud

Toit mida me sööme mõjutab meie aju ülesehitust ja tervist. Toiduga saab mõjutada aju efektiivsust nii pikemas kui ka lühemas plaanis. Aju tööle aitavad kaasa paljud erinevad toiduained. Selles artiklis on välja toodud vaid väike osa aju lemmiktoitudest.

Rasvane kala

Rasvane kala on hea omega-3 rasvhapete allikas. Omega-3 rasvhapped on aju rakumembraanide koostisosaks. Seega aitab rasvase kala söömine toetada aju neuronite ülesehitamist.

2017 aastal viidi läbi uuring mis näitas, et suurema omega-3 tasemega inimeste seas oli aju verega varustatus parem. Ka leidsid teadlased, et suurem omega-3 tase on seotud paremate kognitiivsete võimete ja  hea mõtlemisvõimega.

Ühes uuringus tuli välja, et inimestel kes sõid regulaarselt kala, oli ajus rohkem hallollust. Hallollus sisaldab suure osa närvirakkudest, mis kontrollivad otsuste langetamist, mälu ja emotsioone.

Nende uurimuste põhjal võib järeldada, et omega-3 rikaste toitude söömine, parandab aju funktsioone.

Be More toorkakao pulber

Mitmed uuringud on tõestanud, et kakaos leiduvad polüfenoolid, vähendavad närvihaiguste riski, parandavad ajutööd ja suurendavad aju verevarustust. Uuringutes on tulnud välja, et igapäevane kakao tarbimine, parandab vaimset võimekust.

Goji marjad

Sarnaselt kakaole sisaldavad paljud marjad flavonoide ja antioksüdante. Uuringud on tõestanud, et see teeb marjadest hea aju toidu.

Goji mari on Aasias tuntud kui aju toonik. Üle 600 aasta on seda marja kasvatatud ja tarbitud mälu parandamise eesmärgil.

Be More chia seemned

Lisades chia seemneid oma menüüsse, toidad aju asendamatute omega-3 rasvhapetega. Chia seemned on suurepärane taimse valgu allikas, sisaldades kõiki kaheksat asendamatut amonihapet. Chia seemnete toitaineline koostis aitab tasakaalustada meeleolu kõikumisi ja parandab kognitiivset võimekust, parandades ajutööd.

Chia seemnetes leidub ka antioksüdante, mis kaitsevad kahjulike vabade radikaalide eest. Lisaks sisaldavad need suurepärased seemned vitamiine ja mineraale. Näiteks leidub chia seemnetes rauda, magneesiumit, mangaani ja tsinki. Kõik need mikrotoitained on olulised erinevates aju töö funktsioonides.

Brokkoli

Brokkoli on üks parimaid ajutoite. Brokkolis leiduvad vitamiin K ja koliin aitavad hoida teravat mälu. Lisaks sisaldab see köögivili ka C vitamiini, mis kaitseb ajukahjustuste eest.

Lehtkapsas

Rohelised lehtviljad toetavad aju tervist. Lehtkapsas leidub olulisi antioksüdante, vitamiine ja mineraale. Lehtkapsa suur toitainete sisaldus teeb temast supertoidu.

Peet

Peet aitab alandada põletikke. Peedis leidub vähi vastaseid antioksüdante. Lisaks on peedil detoksifikatsiooni toetavad omadused. Punane peet parandab ka aju verevarustust, parandades mõtlemis võimet ja andes energiat.

Seller

Seller on täielik supertoit. See köögivili on täis kasulikke toitaineid, sisaldades väga vähe kaloreid. Oma suure toitaine sisalduse ja vähese kalori sisalduse tõttu, on seller hea aju toitev snäkk.

Lisades ülal mainitud toiduaineid ja supertoite oma menüüsse, aitad hoida oma aju tervist, parandad mälu ja tähelepanu võimet ning tõstad meeleolu.

Be More Be Smart

Sellesse tootesse on kokku pandud kuus erinevat supertoiduainet, et aidata sul koolis ja tööl edukalt hakkama saada. Be Smart sisaldab Indiast pärit taime brahmi, mida kohalikud kasutavad mälu ja keskendumise toetamiseks. Eestis on musta arooniat kasvatatud juba aastasadu ning huvi antud taime vastu on suur tänu selle antioksüdantide sisaldusele. Aroonia sisaldab C-vitamiini, mis aitab kaasa normaalsetele psühholoogistele funktsioonidele.

Autor: toitumisnõustaja Riin Reimer

Kasutatud kirjandus:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324044.php

https://draxe.com/15-brain-foods-to-boost-focus-and-memory/

https://www.healthline.com/nutrition/11-brain-foods

https://www.healthline.com/nutrition/cocoa-powder-nutrition-benefits#section4

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.