9 aju turgutavat toitu, mis hoiavad keha ja vaimu tippvormis

Su aju on vägagi oluline. Lõppude lõpuks kontrollib see absoluutselt kõike, mida teeme. Alates sellest, et hoiab meie kopsud hapnikku tootmas, süda verd pumpamas, kuni võimaluseni meil tunda, mõelda ja liikuda – meie aju on päris imeline. Niiet kas pole mitte oluline hoolitseda selle eest, et suudaksime hoida fookust ja mälu.

Toidud, mida sööme mängivad meie aju tervises üliolulist rolli ja teatud toidud parandavad keskendumisvõimet ja mälu. Lisaks vajab aju toimimiseks palju energiat – see kasutab umbes 20% kaloritest, mida tarbime iga päev. Seda on väga palju! Seega on oluline aju toita tervisliku ja ajutegevust stimuleeriva toiduga.

Tippseisundis töötamiseks vajab meie aju antioksüdante, mis vähendavad põletikku ja rakustressi (mõlemat on seostatud Alzheimeri tõve ja aju vananemisega), samuti omega-3 rasvhappeid, mis aitavad ajurakke parandada ja ehitada.

Jagame Sinuga TOP 9 aju turgutavat supertoitu, mille peaksid lisama enda toidukavasse.

1. Peet

Peediga on tavaliselt nii, et inimesed kas armastavad neid või vihkavad. Kuigi tegelikult – peaksid neid armastama! Nad on toitvad ja ajutervisele väga kasulikud. Peet vähendab põletikke, vabastab verd mürkidest, suurendab aju verevarustust ja sisaldab palju vähivastaseid antioksüdante. Peeti sisaldab näiteks Be Active supertoidusegu, mida saad lisada smuutile, hommikupudrule või keefiri ja jogurti sisse.

2. Rasvane kala

Rasvane kala on suurepärane omega-3 rasvhapete allikas. See aeglustab vanusega seotud vaimset langust ja aitab ära hoida Alzheimeri tõbe. Aju toitmiseks on suurepärasteks kaladeks lõhe, forell ja sardiinid, mida võiksid süüa vähemalt 3 korda nädalas.

3. Vaarikad

Vaarikates on õige toitainete ja antioksüdantide, eriti flavonoidide kombinatsioon, millel on teadaolevalt positiivne mõju aju tugevuse parandamiseks. Regulaarne vaarikate söömine parandab aju talitlust ja vähendab võimalikke tervisehäireid, mis võivad aju tavapärast tööd takistada. Be Beautiful supertoidusegu ja kookose-vaarika toorbatoon sisaldavad lisaks vaarikale ka teisi aju turgutavaid supertoite.

4. Avokaado

Kui vajasid veel ühte põhjust, miks avokaadot süüa, siis see on aju tervis! Neis on palju tervislikke küllastumata rasvu, mis toetavad aju tööd, alandavad vererõhku ja vähendavad kognitiivse languse riski.

5. Muna

B-vitamiin on veel üks toitaine, mida Sinu aju armastab ja munad on neist pungil. Uuringud on näidanud, et nendes sisalduvad vitamiinid B6, B12 ja foolhape aitavad edasi lükata kognitiivset langust ja aju võime kahanemist.

6. Tume šokolaad

Šokolaadisõbrad, rõõmustage! Tume šokolaad sisaldab teatud tüüpi antioksüdante, mida nimetatakse flavonoidideks, mis on kogu aju jaoks üliolulised. Kakao flavonoidid võivad isegi soodustada neuronite ja veresoonte kasvu ajus, mis parandavad mälu ja õppimisvõimet. Mõnusalt kakaosed on näiteks Be Fit supertoidusegu ja Be Fit maapähklivõi-proteiini toorbatoon.

Retseptisoovitus! Kui soovid ise teha ühe maitsva magustoidu või smuutikausi, siis lisa sinna Be Fit supertoidusegu, toorkakao tuumad või toorkakao pulber.

7. Pähklid ja seemned

Omega-3 rasvhappeid, antioksüdante ja E-vitamiini võib leida peotäiest pähklitest ja seemnetest. E-vitamiin on antioksüdant, mis kaitseb ajurakke oksüdatiivse stressi eest ja aitab vähendada Alzheimeri tõve riski. Kõrge omega-3 sisaldus on näiteks chia seemnetes ja kanepiseemnetes.

8. Kurkum

Kurkum on tekitanud viimasel ajal palju suminat ja see on igati õigustatud! See võimas vürts sisaldab kurkumiini ehk antioksüdanti, mis parandab mälu, leevendab depressiooni sümptomeid ja soodustab uute ajurakkude kasvu. Proovi lisada retseptidesse kurkumit, näiteks supi või smuuti sisse, või juua seda teena. Kui see kõrvalmaitse tundub liiga intensiivne, proovi võtta kurkumi ja musta pipra kapsleid toidulisandina, mis on lisaks ülaltoodud omadustele ka tugev immuunsüsteemi toetaja.

9. Roheline tee

Nii nagu kohv sisaldab roheline tee nii kofeiini kui ka antioksüdante, mis on väga head aju turgutajad. Kuid roheline tee sisaldab ka L-teaniini ehk aminohapet, mis aitab lõõgastuda ja leevendada ärevust. Kohvi suurepärane asendaja Yerba Mate sisaldab isegi rohkem antioksüdante kui teised rohelised teed. Selle iidse tee kohta öeldakse, et sel on kohvi jõud, tee kasulikkus ja šokolaadi söömisega kaasnev nauding! 

Aita hoida oma aju õnnelikuna, terve ja täiuslikus töökorras, lisades need toidud oma igapäevasele toidulauale. Lisaks sellele, et toetad oma keha toitainerikka toiduga, saad optimeerida oma aju töötamist veel piisavalt magades, vett tarbides ja regulaarselt trenni tehes.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.