6 toitumissoovitust, mida külmal ajal jälgida

Mida jahedamaks lähevad ilmad, seda rohkem tahaks süüa koogikesi, pirukaid ning kõike rammust. Pime aeg ning vähe liikumist toovad tihti kaasa ka talviseid lisakilosid, mida hiljem suveks kaotada on väga raske. Lisaks on ka külmetushaigused kerged tulema kui keha on stressis ja kasulikke toitaineid napib. Et külmal ajal keha mitte käest lasta, oleme kirja pannud 6 soovitust:

1. Alusta hommikut pudruga
Hommikusöök on päeva tähtsaim toidukord ning see võiks olla toitev. Pudrud sisaldavad palju süsivesikuid ning aitavad seeläbi suurendada energia saamist ennekõike aeglasemalt imenduvatest süsivesikutest. Lisaks on pudrud headeks magneesiumi, raua, tsingi, vase, niatsiini, B1– ja B6-vitamiinide allikateks. Et kõht püsiks kauem täis, on soovitatav, et toidukord sisaldaks ka valke-rasvu. Piima kasutamine vee asemel ning pähklite-seemnete lisamine aitabki saadavate valkude ning rasvade kogust suurendada. Pudru magustamiseks võib kasutada banaani, marju, kaneeli ning ka supertoidupulbreid.

2. Söö C-vitamiini rikkaid puu- ja juurvilju
Kasuta oma toitudes bataati, tomateid, punast paprikat ning tsitrulisi vilju, mis sisaldavad C-vitamiini. C-vitamiin omab olulist rolli immuunsüsteemile ja üldisele heaolule, eriti tähtis nendele, kes treenivad regulaarselt.

tsitruselised

3. Söö tsingiallikaid nagu spinat
Talvekuude jooksul puutume kokku külmetuste, palaviku ja nohuga. Sellepärast on tähtis, et immuunsüsteem toimiks normaalselt ning tsink aitab sellele kaasa. Austrid, spinat ning juurviljad on head tsingi allikad.

spinat
4. Söö rohkem rauarikkaid toite või võta lisandeid
Punane liha, läätsed ja rohelised köögiviljad on head rauaallikad, mis toetavad immuunsüsteemi. Kui toidust ei saa piisavalt rauda kätte, siis tasub kaaluda ka raualisandite võtmist. Raud on väga tähtis mineraalaine, mis aitab vähendada väsimust ja kurnatust ning aitab kaasa vere punaliblede ja hemoglobiini normaalsele moodustumisele, mis on eriti tähtis naistele ja sportlastele.

läätsed
5. Suurenda kala, muna ning juustu söömist
Lõhe, tursk, piim, munad ja juust on head vitamiin B12 allikad. Vitamiin B12 aitab kaasa immuunsüsteemi normaalsele talitlusele, aitab vähendada väsimust ja kurnatust.

juust
6. Vaheta suhkrut täis toidud magusate alternatiivide vastu
Magusaisu suureneb külmal ajal eriti palju. Hea nipp magusaisu leevendamiseks on soe toorkakao. Soojenda taimne või tavaline piim keemistemperatuurini ning lisa 1-2 spl toorkakaod ning 1 tl mett. Maitseb nagu päris kakao, aga ilma valge suhkruta.

kakao

Õigesti toitumine on immuunsüsteemile väga oluline, samamoodi ka positiivne ellusuhtumine, treenimine ja piisav ööuni. Ära jäta end talvel unarusse ning Sinu keha tänab Sind selle eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.