6 toitu, mis kaitsevad nahka päikesekahjustuse eest

Kõik teavad, et päikesekaitsekreemi tuleb määrida UV-kiirte kahjuliku mõju blokeerimiseks, kuid Sinu päikesekaitserutiinist võib puudu olla üks oluline samm: toidud, mis kaitsevad nahka päikesekahjustuste eest! See, mida me sööme, aitab kehal kohaneda väliskeskkonnaga erinevatel aastaaegadel. Vaata, mida kindlasti tuua enda toidulauale suvel ja proovi kiireid retsepti nippe.

1. Mustikad

…ja tegelikult kõik muud suvised marjad. Suvel valmivad mitmed marjad – punased ja mustad sõstrad, tikrid, maasikad -, mis on kõik antioksüdantide rikkad ning vitamiinidest pakatavad. Eelista võimalusel alati hooajalisi vilju, seda nii marjade kui puu- ja köögiviljade osas.

Marjad on tuntud oma võimsate antioksüdantsete omaduste poolest võideldes vabade radikaalidega, mis võivad päikese käes viibimise ja stressi tõttu nahka kahjustada. Võimalusel eelista metsmustikaid, mis omavad veelgi tugevamat toimet oma puhtas keskkonnas kasvamise tõttu. Mustikas on ka väga hea C-vitamiini allikas, mis võib aidata ennetada kortsude teket rannas veedetud päevast.

Kiire hommikusöögi idee: Valmista mustika-chia pudingut või lisa lihtsalt marju smuutisse ja pudrule.

chia puding

2. Arbuus

Kui tomatid on tuntud rikkaliku lükopeeni – antioksüdant, mis vastutab tomatite punase värvuse eest -, siselduse poolest, siis arbuusis leidub seda palju rohkem! Lükopeen neelab nii UVA- kui ka UVB-kiirgust, mis on peamised nahakahjustuse ja vananemise põhjustajad.

Pärast paarinädalast igapäevast mahlase arbuusi tarbimist, mis suvisel perioodil pole sugugi raskusi valmistav, võib lükopeen lõpuks toimida loodusliku päikesekaitsena. Kindlasti ei asenda see SPF kaitsekreeme ja riideid, kuid toetab Sinu nahka ja organismi lisavõimekuse loomisel vananemise vastu.

Retseptiidee: Valmista maitsevett, lisades veele purustatud arbuusitükke.

arbuusikokteil

3. Pähklid ja seemned

Kreeka pähklid, kanepiseemned, linaseemned ja chia seemned sisaldavad kõik oomega-3 asendamatuid rasvhappeid. Kala ja muna on samuti selle nahka armastava rasva suurepärased allikad. Meie keha ei suuda toota oomega-3 rasvhappeid ise, seega on oluline, et saame neid oma toidust.

Mida oomega-3 naha jaoks teeb? Need aitavad säilitada naha terviklikkust ja on ka põletikuvastase toimega. Oomega-3 aitab ka kehal loomulikul viisil toime tulla liiga palju päikese käes viibimise tagajärgedega.

Kiire suupiste: Pähklid ja seemned sobivad suurepäraselt põhitoidukordade vahepalaks – kombineeri neid puuviljadega või lisa smuuti hulka.

4. Porgandid ja rohelised lehtköögiviljad

Meie keha muudab peamiselt porganditest saadava beetakaroteeni A-vitamiiniks, mis on naha tervise jaoks ülioluline. Regulaarsel kasutamisel on täheldatud, et beetakaroteen pakub kehale loomulikku päikesekaitsevõimet.

Erinevate beetakaroteeni rikaste toitude söömine aitab vajaliku koguse kätte saada – porgand ja lehtköögiviljad nagu lehtkapsas ja spinat on suurepärased beetakaroteenist pakatavad lisandid igapäevasele toidulauale.

Eelkõige leidub lehtköögiviljades palju antioksüdante luteiini ja zeaksantiini, mis kaitsevad kortsude, päikesekahjustuste ja isegi nahavähi eest.

Retseptiidee: Riivi porgandit rohelistest lehtköögiviljadest pakatava salati sisse. Spinatit ja kale on näiteks hea lisada ka smuutidesse.

5. Roheline tee

Rohelise tee tarbimine võib aidata vähesel määral ennetada ka UV-kiirguse poolt põhjustatud kasvajaid selles peituva flavanooli tõttu. See vähendab ka UVA-kiirguste põhjustatud nahakahjustusi ja kaitseb keha kollageeni vähenemise eest, mis on keha kõige rikkalikum valk ja annab meie nahale sära ja tugevuse.

Jahutav jäätee: Valmista Be Slim või Detox rohelisest teest jääteed, lisades sinna ka tsitrusvilju ja piparmünti.

jäätee

6. Lillkapsas

Köögi- ja puuviljade puhul on hea tervisereegel eelistada erksamat värvi sööki. Seda seetõttu, et nendes on tõenäoliselt rohkem antioksüdante. Kuigi lillkapsa kahvatud õisikud ei tundu esialgu sinna reegli alla kuuluvat, siis erand kinnitab reeglit – see ristõieline köögivili sisaldab tugevaid antioksüdante, mis aitavad võidelda vabade radikaalide poolt põhjustatud oksüdatiivse stressi vastu. Lisaks sellele on lillkapsas tänu histidiinile ka loomulikult päikesekaitse võimekust tõstev toit. See alfa-aminohape stimuleerib urokaanhappe tootmist, mis neelab UV-kiirgust.

Peida toitudesse: Lisa paar õisikut smuutisse või valmista lillkapsast püreesuppi!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.