10 levinumat küsimust kollageeni kohta

Kogusime kokku kõik levinumad küsimused, mis inimesed meile kollageeni kohta esitasid – ikka selleks, et kõigil oleks ühtne arusaam, miks ja kuidas seda tarbida.

1. Miks kollageen on meie kehale vajalik?

Kollageen on kehas kõige rikkalikumalt levinud valk. Seda leidub lihastes, nahas, veres, luudes, liigestes ja kõõlustes. Valku on vaja, et parandada ja üles ehitada kudesid, luua ensüüme, hormoone ja teisi kehas toodetavaid keemilisi ühendeid, mis on meie keha funktsioneerimise seisukohast olulised.

2. Mis rolli mängib kollageeni tarbimisel C-vitamiin?

Uuringud näitavad, et C-vitamiin suurendab kollageeni sünteesi kehas ja vähendab osküdatiivset stressitaset. Kollageeni loomulik tase hakkab kehas vanusega vähenema, kuid C-vitamiini ja valgu rikaste toitude söömine aitab seda kehas tõsta. Mõlemad mängivad suurt rolli ilusa naha jaoks.

2 spl meie kollageenisegu katab ka päevase C-vitamiini vajaduse ning eraldi toidulisandina seda võtma ei pea!

3. Milline on kollageeni soovitav päevane annus?

Oluline on teada, et kollageen on valk, seega on selle tarbimine seotud inimese isikliku valgu vajadusega. Koos rasva ja süsivesikutega kuulub valk makrotoitainete rühma, kuna seda vajab meie keha suhteliselt suurtes kogustes. Aga erinevalt rasvast ja süsivesikutest, meie kehad ei talleta valgu tagavarasid. Seega peab vajalik kogus valku tulema igapäevasest toidust. 

Meie keha vajab 0,8-1,5 g valku 1 kg kehamassi kohta. Soovituslik on päevas tarbida umbes 10 grammi hüdrolüüsitud kollageeni aga kui inimene on väga aktiivse eluviisiga, esineb liigesevalu või küüned ja juuksed on haprad, võib tarbida ka kuni 30-grammi kollageeni päevas.

4. Millal ma hakkan nägema esimesi tulemusi?

Positiivsete muutuste ilmnemine on väga individuaalne – kui kollageeni tarbida liigesevalu tõttu, siis võite tunda erinevust 3-6 nädala pärast. Kui te kasutate kollageeni naha, juuste ja küünte jaoks, hakkate tulemusi märkama umbes kahe või kolme kuu pärast. Aga mõningat juhtudel märgatakse positiivset mõju ka juba peale nelja nädalast kuuri.

5. Kui palju kollageeni leidub Be More segudes?

Meil on valikus kolme kollageeni pulbrit, mis on Eestis ühed suurima kollageeni sisaldusega pulbrid:

kollageen

 

6. Millega soovitate kollageeni tarbida? 

Hüdrolüüsitud kollageen on hea lahustuvusega, seega võib kollageeni pulbrit ja segusid lisada ka tavalisele joogiveele. Kuna kollageen on valk siis võib teda ka kuumtöödelda ja lisada küpsetistesse aga sellisel juhul tasub kasutada ainult puhast kollageeni pulbrit, mitte segusid. Kollageenisegud sisaldavad vitamiinirikkaid külmkuivatatud marjade ja teiste supertoitude pulbreid, kuid kuumutades võivad nende kasulikud omadused kaduda. 

Puhast kollageenipulbrit kui ka segusid võib lisada smuutidele, magustoitudele, jogurtile, pudrule jne. Segud on lausa nii maitsvad, et neid võib süüa lusikaga kasvõi otse pakist. Proovi järele!

Kollageen on maitselt väga neutraalne ja pigem kreemja alatooniga, seetõttu sobib ta kokku kõikide teiste supertoitudega.

7. Kas kollageeni tohib tarbida raseduse ja imetamise ajal?

Jah, tohib küll. Hüdrolüüsitud kollageen on puhas valk ja on sobilik tarbimiseks ka raseduse ja imetamise ajal. See toidulisand on sobilik ka vanuritele ja lastele. 

8. Mida tähendab grass-fed veise kollageen?

Grass-fed veise kollageen on rohumaal karjatatud veistest pärinev kollageen. Karjatatud veised elavad loomulikumat, tervislikumat ja õnnelikumat elu.

9. Kas kollageeni tohib blenderis töödelda?

Jah, tohib küll. Hüdrolüüsitud kollageen on saadud läbi hüdrolüüsimise protsessi, kus lõhutakse kollageeni valgud väiksemateks osadeks, mida on kehal lihtsam seedida ja kasutusse võtta. Seega ei mõjuta kollageeni blenderdamine kuidagi selle mõju meie kehale, sest selle osakesed on juba nii või naa lõhutud. 

10. Millal pole soovituslik kollageeni tarbida?

Kui te tarbite igapäevase toiduga väga palju loomset valku sisaldavaid tooteid näiteks piim, munad, juust, kohupiim, keefir, jogurt, kodujuust, liha jne siis ei ole soovitatav kollageeni juurde tarbida. Kui arst on soovitanud vähendada valgurikkaid toite oma menüüs, siis võiksite vältida ka valgulisandite tarbimist, mille hulka kuulub ka kollageen.

Kollageeni tarbimine ei ole sobilik ka veganitele, kuna tegemist on loomse toiduainega. 

Kui te olete mõnele kollageenisegu koostisosale allergiline siis neid tooteid ei tohiks tarbida – küll aga on meil valikus ka puhas hüdrolüüsitud kollageeni pulber, mis on heaks alternatiiviks kollageeni segudele.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.