Loodusega vaimse stressi vastu

looduslik stressi leevendaja

Kiire hommikusöök. Liiklusummikud. Tähtis esitlus koosolekul. Lapsele järgi. Mida üldsegi jälle õhtuks süüa teha? Trenn. Enne magamaminekut veel kiire tiir meilides. Tahaks, et päevas oleks rohkem tunde… või hoopis päevas vähem kohustusi? Mõnikord võib kõike seda tunduda liiga palju korraga. Või kehtib siin ütlus “kes teeb, see jõuab”?

Läbipõlemine ei küsi vanust ega koputa viisakalt uksele, enne kui sisse astub. Hinnanguliselt iga viies inimene kogeb aastas vaimse tervise probleemi, kogu elu jooksul lausa iga teine inimene maailmas Tervise Arengu Instituudi andmetel.

Stressi täielikult vältida pole võimalik ega vajalik – see on meie keha loomulik vastus muutustele. Probleemiks saab see siis, kui stressiallikaid on korraga liiga palju, nende mõju kestab pikaajaliselt ning see hakkab häirima juba igapäevaelu. Oluline on siinkohal mõista, et sündmused ja olukorrad ise tegelikult stressi ei põhjustagi. Kõik sõltub sellest, kuidas me sündmust või olukorda tõlgendame – kui oluliseks seda peame ja milline on meie suutlikkus sellele reageerida.

Samuti tajume stressi kõik erinevalt – mõne jaoks tekitab ülimat frustratsiooni toidupoes käimine, teine võtab ka suurest kliendist ilma jäämist arengu protsessina. Võti on siinkohal märgata seda, mis meiega väljakutsuvas olukorras toimuma hakkab, kuid veel olulisem – kuidas me suudame kohaneda ja seda juhtida.

stress

Mis kehas stressi ajal toimub?

Stress väljendub esmalt ärevusena. See omakorda tekitab mitmeid muid kehalisi sümptomeid, kuna stress viib keha ülima valmisoleku seisundisse. Oleme valmis koheselt tegutsema – võitlema või põgenema.

Organismi seisukohast on sellises olukorras kõige olulisem varustada lihaseid ja aju täiendava verega. Elundite talituses toimuvate muutuste põhjuseks on adrenaliini eritumine neerupealistest. Stressi, eriti just pideva stressi puhul kannatab aga näiteks seedesüsteem, sest võitlussituatsioonis ei ole see lihaskonnaga võrreldes esmatähtis. Ka kogu ajuenergia läheb võitlusliku käitumise toetamiseks, seepärast ei suuda tugevas stressis inimene abstraktselt mõelda.

Liigne ja pikaajaline stress on suure osa haiguste eelkäija ja põhjustaja. Ülekaal, II tüübi diabeet, kõrge vererõhk, südame- ja veresoonkonnahaigused, unetus, läbipõlemis- ja autoimmuunhaigused ning mitmed vaimse tervisega seotud haigused, sh ärevus ja depressioon, on kõik seisundid, mida süvendab just nimelt stress. Seega ei tasu seda sugugi alahinnata ja sümptomitega tuleb tegeleda koheselt.

 

Kuidas toetada vaimset tervist looduse jõuga?

Nii nagu on keha ülimalt tark, osates reguleerida keerukaid protsesse meie elus hoidmiseks, toimib vähemalt sama laitmatult ka loodus. Arstid ja muud spetsialistid on nimetanud suureks miinuseks oskamatuse lõdvestuda ja päeva jooksul kasvõi korrakski välja lülituda. “Mul lihtsalt ei ole selleks aega” on jahmatavalt tihe põhjendus, mida kuulda, kuid mille taga tegelikult võib peituda oskamatus stressi juhtida või kasutada rahustavaid võtteid enda peal. Seega on üks nõuanne võtta eeskuju looduse loomulikust rütmist, kus nii tegutsemisel kui ka päriselt välja lülitamisel ja puhkamisel on oma kindlaks määratud aeg.

Teaduspõhiselt kokku pandud ravimtaimede ning närvisüsteemi toetavate vitamiinide kombinatsioon võib aidata toime tulla lühiajalise stressiga seotud sümptomitega. Šnitti tuleb võtta meie esivanematelt, kellele on erinevad ürdid ja taimed otse loodusest olnud alati esmaseks kas haiguse või mingit sorti sümptomi leevendajaks.

loodusega stressi vastu

Ravimtaimede tervendav jõud

Aegade jooksul on tasakaalu otsimiseks kasutatud paljusid erinevaid taimi. Need mõjutavad meie mälu, ärksust, tundeid, mõistust kui ka psüühilisi võimeid. Ravimtaimed aitavad hirmu ja stressi vastu, leevendavad pingeid, negativismi ja vaimset väsimust. Nad aitavad vabaneda ärritustest ja uinuda paremini, pakuvad rõõmu ja tugevdavad keskendumisvõimet. Taimeravi ei piirdu enam vaid teatud vaevuste parandamisega üksikute rohtude abil, sest lõpuks on aru saadud sellest, mida teati juba ammu: taimeravi ei saa hoida lahus toitumisest. Kõik, mida me sööme, nii taimed kui muugi toit, mõjutab me tervist kas soodsalt või ebasoodsalt.

Nähes kahjuks šokeerivalt kasvavat vaimse stressi osakaalu ühiskonnas, tundus hädavajalik luua toode, mis aitab suurendada meelerahu ja leevendada pingeid – ja seda looduslikult.

Be More südameasjaks on alati olnud supertoidud, mis pärinevad otse loodusest, seetõttu on kõik tooted üdini naturaalsed. On sõna otseses mõttes teadus panna kokku täpselt õige vahekord taimedest, et need avaldaksid ka reaalset mõju.

Relax ehk looduslik meelerahu toetaja

Relax toidulisandi loomisel lähtuti teaduskirjandusest ilmnevatest uuringutest selle komponentide kohta, turusituatsioonist, Euroopa Ravimiameti määratlustest ning Põllumajandus- ja toiduameti regulatsioonidest.

Relax aitab luua vaimset tasakaalu, ennetada kroonilise stressi tekkimist ja suurendada keha vastupanuvõimet närvipingele tänu selles sisalduvatele taimeekstraktidele. Kvaliteetse, usaldusväärse, aga mis kõige olulisem – päriselt mõju avaldava toidulisandi loomisel on Be More otsustanud teaduspõhise lähenemise kasuks. Relax kapslid on välja töötatud koos Tartu Ülikooli farmaatsia instituudi teadlastega, kes aitasid välja valida just õiged ravimtaimed ja nende kogused, millel on täheldatud mõju närvisüsteemi rahustamisel pikaaegse uurimistöö tulemustel.

Toidulisandis sisaldub 4 ravimtaime – harilik palderjan, mis leevendab närvipingeid; pärn, mida soovitab Euroopa Ravimiamet kasutada vaimse stressi kergemate sümptomite leevendamiseks; viirpuu, mida tarvitatakse südamepekslemise esinemisel kui ka une parandamiseks; punakas kannatuslill kui rahustav ravimtaim, mis aitab kaasa vaimse stressi kergemate sümptomite leevendamisele. Kapslites sisalduv B12-vitamiin aitab kaasa närvisüsteemi normaalsele talitlusele ja vähendab väsimust ning D3-vitamiin aitab kaasa immuunsüsteemi normaalsele toimimisele.

Meeles tuleb pidada, et kapslid pole võluvits ning tegemist on loodusliku toidulisandi, mitte ravimiga. Kergemate stressi sümptomite puhul saame ise palju ära teha, hinnates realistlikult enda toimetulekut, üleüldist tervislikku seisundit, toidulaua mitmekesisust ning piisavat vitamiinide hulka või ravimtaimede toetust meie igapäevaelus.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.