Kuidas vabaneda tselluliidist?

Tselluliit on mühklik apelsinikoore sarnane nahk. See tekib peamiselt ea kasvades ning on nähtav jalgadel, tagumikul, kõhul ja kätel. Tselluliit ilmneb, kui naha alused rasva gloobulid suruvad vastu sidekudet ning tekitavad ebaühtlase struktuuriga nahapinna. Sellise ilmingu tekkimist võivad soodustada näteks vähene liikumine, hormonaalsed muutused ja ebatervislik toitumine.

Lõdva naha ja tselluliidi tekke põhjuseks on ebaühtlase tekstuuriga nahaalune rasvkude. See on konditsioon on rohkem levinud naiste, kui meeste hulgas. Umbes 80% naistest esineb tselluliiti, eriti vananedes kui naha elastsus väheneb. Siiski võib tselluliit tekkida igaühel, ka hormonaalseid muutusi läbi elaval teismelisel.

Miks tekib tselluliit?

Tselluliidi peamisteks põhjustajateks on mitmeid faktoreid, mis mõjutavad tselluliidi teket. Nende hulka kuuluvad:

  • Kesine toitumine
  • Veepeetus (mis põhjustab puhitusi)
  • Vedelikupuudus
  • Häirunud vereringe
  • Madal kollageeni tase nahas
  • Ülekaal või suurenenud rasvaprotsent
  • Hormonaalsed muutused
  • Vähene liikumine (istuv elustiil)

Kuidas vähendada tselluliiti?

Toitu tervislikult – keha rasvaprotsendi vähendamine läbi tervisliku toitumise ja liikumise, väheneb ka tselluliit. Kaalu langetamine ja tervisliku keha rasvaprotsendi hoidmine on tselluliidi vähendamisel abiks.

Tselluliiti ennetavad ja vähendavad toiduained

• Veerikkad toidud aitavad vähendada vedelikupuudust. Et vähendada puhitusi ja naha kuivust tarbi niisutavaid toite näiteks värsked aedviljad ja puuviljad, eriti melon, marjad, kurk, seller, tsitruselised ja värsked ürdid.

• Kõrge kiudaine sisaldusega toidud nagu pähklid, seemed ja marjad on kasulikud, et puhastada soolestikku, vähendada näljatunnet, parandada metabolismi ja tasakaalustada hormoone. Neis on palju antioksütante. Seega rohelised lehtviljad ja marjad on kasulikud, et vähendada vabade radikaalide poolt tehtud kahjustusi, mis põhjustavad naha vananemist.

• Kaaliumi rikkad toiduained viivad kehast välja üleliigset vett ja jääkaineid, aidates vähendada tselluliiti. Kõrge kaaliumi sisaldus on rohelistes lehtviljades, avokaados, banaanis, kookospähkli vees ja hapendatud piimatoodetes.

• Vee joomine on väga vajalik. See aitab niisutada nahka ja viib kehast mürke välja. Naha alused rasvagloobulid koguvad endasse mürke, tehes tselluliidi veelgi märgatavama. Joo päevas 8-10 klaasi vett, et mürke väljutada. Hästi niisutatud nahk on ühtlasem ja näeb noorem välja.

• Kollageeni tarbimine vähendab tselluliiti.Stress ja kesine toitumine vähendavad keha kollageeni tootmist. Kollageen on aga vajalik, et säilitada naha nooruslik välimus. Sidekude, kaasa arvatud kõik naha kihid, sisaldavad kollageeni. Kui nahk on tugev, väheneb ka tselluliidi silmapaistvus. Kollageen on kehas üks kõige levinum valgu vorm. See tagab naha elastsuse, noorusliku välimuse ja tugevuse. “Journal of Medicinal Food” avaldas 2015. aastal tehtud uurimuse, kus patsiendid, kes tarbisid 2,5 grammi bioaktiivse kollageeni peptiide päevas, kogesid märkimisväärset tselluliidi vähenemist. Kuue kuuline bioaktiivse kollageeni peptiidide tarvitamine viis märkimisväärsete tulemusteni, parandades oluliselt keskmise tasemega tselluliidi all kannatanud naiste naha seisukorda. Väga häid tulemusi saadi ka ülekaaluliste naiste puhul.

Mida vältida?

• Suhkur ja sool põhjustavad vee kinnipidamist organismis. Suhkru tarbimine soodustab põletikku ja rasvumist. Loe toiduainete koostisosi pakendilt, et vältida peidetud suhkrute ja liigse soola tarbimist.

• Töödeldud teravilja tooted näiteks jahud on kõrge kalorsusega. Lisaks on tegemist kiiresti imenduvate süsivesikutega, mis soodustavad rasvumist.

• Toidu allergeenid näiteks gluteen, A1 kaseiin mida leidub enamikes piimatoodetes, koorikloomad ja maapähklid võivad põhjustada allergiat ja põletikulisi reaktsioone. See mõjub halvasti naha tervisele, võides häirida verevarustust ja toitainete imendumist.

• Trans- ja hüdrogeenitud rasvad soodustavad põletike teket ja rasvumist.

• Suitsetamine kahjustab vereringet ja kollageeni tootmist, soodustades tselluliidi teket.

Koostas toitumisnõustaja Riin Reimer

Kasutatud allikad:

https://draxe.com/how-to-get-rid-of-cellulite/

https://www.health.com/health/gallery/0,,20735356,00.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26561784

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.