6 supertoitu, mis toetavad sinu immuunsust

Üks viis oma immuunsust toetada, on toituda tervislikult. Osa tervislikust toitumisest võib olla ka supertoitude lisamine oma menüüsse, sest neis leidub suurel hulgal tervisele kasulikke mikrotoitaineid. Selles blogis kuuled kuuest väga kasulikust supertoidust, mis on kõik olemas meie Be Healthy segus.

Chaga ehk must pässik

Chaga on tervist toetavate omadustega puuseen, mis on tuntud oma kõrge hapniku radikaalse absorptsiooni ühikute tõttu ning mida suurem on selle väärtus, seda parem on toidu võime kaitsta keha haigusi põhjustavate vabade radikaalide eest. Loomkatsetes on leitud, et chaga mõjub immuunsüsteemi toetavalt, suurendades immuunrakkude tootmist.

On leitud, et chaga aitab pidurdada väga mitmete viiruste levikut. Teaduslikes uuringutes on selgunud, et chaga ekstrakt mõjus isegi immuunpuudulikkuse viirusele (HIV) 1. tüübile pidurdavalt. Loomkatsetes on leitud, et chagal on ka  C-hepatiidi vastane toime ning ka põletikuvastane toime.

Mustsõstar

Mustsõstar sisaldab neli korda rohkem C-vitamiini kui apelsin ja kaks korda rohkem antioksüdante kui mustikas. C-vitamiin parandab raua imendumist, aidates vältida raua puudusest tulenevat aneemiat. Lisaks on leitud, et mustsõstra toidulisandid tugevdasid regulaarselt treenivate inimeste immuunsust suurendasid ka katsealuste võimet teha pikemaid ja raskemaid treeningsessioone. Lisaks on mustsõstral ka antimikroobseid omadusi, mis suurendavad kaitset kahjulike bakterite ja viiruste vastu.

Camu camu 

Camu camu on C-vitamiini rikas supertoit, mis on oluline kauni naha ja hästi toimiva immuunsüsteemi jaoks. Erinevad uuringud on näidanud, et C-vitamiini toidulisandina tarbimine vähendas külmetushaiguste esinemissagedust kuni 91 protsenti. 

100 g värskeid camu camu vilju sisaldab kuni 3 g C-vitamiini. Tugeva hapu maitse tõttu süüakse camu camu vilju harva värskena, vaid pigem on see kasutusel pulbrina, millest on kogu viljas sisaldunud vesi eemaldatud, mistõttu on selle c-vitamiini kontsentratsioon veelgi suurem. Lisaks on camu camu põletikuvastase toimega ning abiks veresuhkru ja vererõhu alandamisel. 

Sidrun

Sidrunid sisaldavad suures koguses C-vitamiini, lahustuvaid kiudaineid, taimseid ühendeid ning antioksüdante. Need aitavad kaasa kaalu langetamisele ja vähendavad südamehaigustesse haigestumise riski. Sidruni tarbimine toetab tervist, aidates ennetada aneemiat, neerukive ja seedeprobleeme.

Chia seemned 

Chia seemned on täis antioksüdante ning nende toime peatab kuni 70 protsenti vabade radikaalide aktiivsusest. Nendes seemnetes on palju kiudaineid, mis toimivad prebiootikumidena, olles toiduks soolestikus elavatele kasulikele bakteritele. Lisaks on seal ka oomega-3 rasvhappeid, mis on vajalikud immuunfunktsiooniks.

Maapirn

Maapirn on prebiootiline supertoit ning paljude inimeste seas läbiviidud uuringud on näidanud, et prebiootiliste toitude tarbimine toetab soolestiku mikrobioomi koostise positiivseid muutusi, mis aitavad immuunsust tugevdada. Põletikulisi protsesse peetakse paljude krooniliste haiguste üheks peamiseks põhjustajaks, kuid prebiootikumid soodustavad just põletiku alandamist.

Koostas toitumisnõustaja Riin Reimer

 

Kasutatud kirjandus:

https://draxe.com/nutrition/chaga-mushroom/

https://www.phytochemicals.info/orac-values.php

https://www.healthline.com/health/health-benefits-black-currant

https: //draxe.com/nutrition/black-currant/

https://www.healthline.com/nutrition/camu-camu#1.-High-in-vitamin-C

https://www.healthline.com/nutrition/ 6-sidruni tervisega seotud hüved # jaotis7

https://draxe.com/nutrition/lemon-nutrition/

https://draxe.com/nutrition/chia-seeds-benefits-side-effects/

https: //www.nutriadvanced .co.uk / uudised / oomega-3-rasvhapete roll immuunsuse tasakaalus /

https://draxe.com/nutrition/prebiotics/

https://www.hollandandbarrett.com/the-health -keskkond / tingimused / immuunsus / immuunsus-toitumine / 16-supertoidud-loomulikult tugevdavad-immuunsussüsteem /

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.